вторник, 7 декември 2010 г.

10% ръст на пазара на електроника у нас за 2010 г. прогнозира LG




Увеличението се дължи на значителния подем през второто полугодие, което компенсира отрицателните резултати през първите шест месеца, както и на ръста на продажбите на телевизори, които са основен фактор за развитието в сегмента на потребителската електроника у нас, гласи анализ на LG Electronics България.

20% ръст на продажбите си очаква LG Electronics в България за 2010 спрямо 2009 година. Това е два пъти по-бърз ръст от този на целия пазар на електроника у нас, който по прогнози на компанията ще достигне 10% за същия период. Така общата стойност на продажбите на техника за изминалите 12 месеца у нас се изчислява на около 1,2 млрд. лева.
Положителната цифра за сектора се дължи на значителния подем през второто полугодие, което компенсира отрицателните резултати през първите шест месеца. Въпреки това в някои сегменти има и спад, като при бялата техника той е около -10%, а при климатичните технологии дори -20%, сочи анализ на LG Electronics. Според данните на компанията този негативен резултат се балансира от сериозния ръст от 20% при телевизорите, чиито продажби са основен двигател за развитието на бизнеса с електроника у нас. Влияние оказва и засиленото търсене на мобилни телефони и особено увеличените продажби в сегмента на смарт телефоните, отбелязват още от компанията.
Анализът на фирмата показва още, че българските потребители вече се ориентират и към по-големи телевизори. Въпреки че 32-инчовите все още са най-търсените при LCD моделите, има ясна тенденция за засилване на търсенето на 37" и 42" диагонали. При плазмите доминират 42-инчовите продукти.

По наблюдения на LG Electronics кризата повишава чувствителността на потребителите не само по отношение на цената, но и към допълнителната стойност на продуктите като следпродажбеното обслужване, удължен гаранционен срок, допълнителни услуги.
„Тези изисквания ще се запазят в дългосрочен план. Затова стратегията на компанията за предлагане на най-добрите гаранции на пазара - за LED LCD телевизори от 5 години и за хладилни компресори и двигатели на перални от 10 години, се оказва изключително успешна", коментира Иван Иванов, Управляващ директор на LG Electronics за България (на снимката).






Според специалиста, през последната година и сред българските потребители се наблюдава тенденция на засилено търсене на т.н. „зелени" продукти. Основната причина за това е, че екологичните технологии водят до намаляване на сметките за ток и в дългосрочен план са много разумна инвестиция. Иванов очаква тази тенденция да се задълбочава и през следващата година.
В същото време анализите на LG Electronics показват, че ръстът на цените на електрониката у нас за 2010 година е под 10% и се дължи основно на валутни колебания. През 2011 година от компанията не очакват съществена промяна на цените на техниката.
„В някои сегменти като 3D и плазмените телевизори, както и при смартфоните даже прогнозата ни е тенденцията за спад, която започна във втората половина на 2010 година, даже да се задълбочи. Причина за това е, че тези продукти от силно нишови постепенно се превръщат в по-масови", добавя Иванов, според когото във всички останали сегменти няма условия за съществени промени.
И тази година се очаква раздвижване на пазара на електроника у нас преди Коледните празници, като продажбите ще надминат нивата за 2009 година. Този декември потребителите у нас може да изхарчат за техника близо 200 млн. лева. Това обаче ще се случи в променени условия, защото те вече не са склонни на т.н. „импулсивни" покупки, а търсят изгодни предложения за уреди, които са планирали да закупят. Конкуренцията съответно също е много по-засилена, като производителите разчитат все повече на „пакетни" предложения като например телевизор с камера или телевизор с Blu-ray плейър.

Прогнозите на LG Electronics за пазара на електроника в България през 2011 година са за допълнително съживяване и среден ръст от около 15%, а при оптимистичен сценарий общият оборот може да достигне дори 1,5 млрд. лева. Компанията очаква поне толкова добри резултати и за себе си. Тя ще се стреми да ги постигне с пускането на иновативни продукти, поддържането на оптимално съотношение между цена и качество, както и на най-добрите възможни гаранционни условия. Допълнителен ръст се очаква и с навлизането на компанията в някои нови сегменти като енергоспестяващите осветителни решения и мрежови монитори, както и засиленото й присъсвие на пазара на климатични технологии за бизнеса, гласи още официалната информация от българския офис на LG Electronics.


Няма коментари:

Публикуване на коментар